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Remy Cointreau & Rolex (follow up / suite)

Antoine Dupuy d'Angeac • Jul 08, 2022

Remy Cointreau & Rolex (follow up / suite)

1- Watch distributor earnings that defy the laws of gravity

Yesterday, Watches of Switzerland published excellent numbers for the second semester of 2022 (fiscal year 1st of May): Sales up 40% for the whole year, sales in the US which represented 19% of sales in 2019 are now at 35%. The group's very high-end positioning (average selling price of a watch at £6,000) and the strength of certain brands (Rolex, Patek Philippe) seem to be keeping the company away from a recession for now.

 

2-What is the read across for Remy Cointreau?

During the press conference following the release of the results, Watches of Switzerland CEO Brian Duffy said, "The luxury watch industry is a microcosm, it is an industry that has been producing less than demand for years". This statement could perfectly apply to high-end Cognac where demand is structurally stronger than supply, providing an important "pricing power" to these brands which combine high demand and low inventories.

 

Conclusion

9 out of 10 investors are now anticipating a recession, of which the first signs should be seen in the second quarter earnings, Watches of Switzerland, which is the first one to publish in the luxury segment, is sending a different message. They are suggesting a super consumer cycle in the United States, reminiscent of Supertramp's 1975 album "Crisis? what crisis?”


*  *  *

1-Les résultats d’un distributeur de montres qui défient les lois de la gravite

Hier Watches of Switzerland a publié d’excellents résultats annuels 2022 (année fiscale 1er Mai): Ventes en hausse de 40% sur l’ensemble de l’année, les ventes aux US qui représentaient 19% du chiffre d’affaires en 2019 sont maintenant à 35%. Le positionnement très haut de gamme du groupe (prix de vente moyen d’une montre à 6000 livres sterling) et la force d’attraction de certaines marques (Rolex, Patek Philippe) semblent mettre la société à l’abri d’une récession pour l’instant.


2-Quelle lecture pour Remy Cointreau ?

Pendant la conférence de presse qui suivait la publication des résultats, le PDG de Watches of Switzerland, Brian Duffy a déclaré « L’industrie des montres de luxe est un microcosme, c’est une industrie qui produit moins que la demande depuis des années ». Cette déclaration pourrait parfaitement s’appliquer au Cognac haut de gamme ou la demande est structurellement plus forte que l’offre, expliquant ainsi l’important « pricing power » dont disposent ces marques qui combinent forte demande et stocks bas.


Conclusion

Au moment où 9 investisseurs sur 10 anticipent désormais une récession dont les premiers signes devraient se manifester dans les publications du deuxième trimestre, Watches of Switzerland qui ouvre le bal des publications dans le luxe envoie un message radicalement diffèrent évoquant même un super cycle aux États Unis qui rappelle l’album de Supertramp en 1975 « Crisis ? what crisis ? »


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